Логопедична группа № 2 «Пізнайко»

25.Бер.2018
Логопедична группа № 2 «Пізнайко»

Нашу групу відвудують діти із загальним недорозвиток мовлення, тобто діти які неправильно вимовляють певні групи звуків рідної мови і потребують фахової корекції мовлення.
Наше правило: «У нас можна все: навчатися, дружити, жартувати, допомагати, вигадувати, гратися, вибачати, любити, фантазувати», тому що наш девіз: «Ми пізнаємо світ».
У нашій затишній роздягальні Ви можете ознайомитись із режимом дня, розкладом занять та гуртків, цікавою інформацією виховного змісту, а також помилуватись дитячими роботами із малювання, аплікації, художньої праці.
У веселій, яскравій, дитячій груповій кімнаті на дітей чекають цікаві заняття на яких ми вчимо чути, розрізняти, правильно вимовляти звуки рідної мови, складати речення, розповіді, описувати картини, переказувати оповідання та казки.
Ми спонукаємо дітей пильно придивлятися до навколишнього світу, ставити запитання, самостійно шукати на них відповіді, перевіряти здогадки у нескладних експериментах.
Тут ми робимо перші кроки до загадкової країни Математики: вчимось рахувати та позначати кількість предметів цифрами, намагаємось дізнатись таємниці пласких та об’ємних геометричних фігур, розв’язуємо логічні задачі, робимо нескладні обчислення.
Ми добре знаємо, що всі діти полюбляють гратися і тому ми постарались облаштувати багато ігрових куточків. Тут можна пограти у «Лікарню», «Сім’ю», «Супермаркет», «Будівництво», стати будівельником, водієм, лікарем, вихователем, кухарем, тощо.
Світ дитинства – це світ гри, фантазії, казки. І саме тому, яким би не був насичений день, ми виділяємо час казці. Розповідаємо дітям народні казки, читаємо авторські, намагаємось придумати новий кінець старій казці, влаштовуємо зустрічі героям із різних казок, створюємо свої власні казки. Казка справді має чарівну здатність: вона допомагає дітям стати сміливим та сильним, дає зрозуміти, що винахідливістю, хитрістю можна перемогти зло. Лагідність, чемність, працьовитість завжди винагороджується, а лінь, неробство, брехливість карається. Казки допомагають дітям побороти приховані страхи, тривожність, невпевненість, допомагають боротись із власними вадами.
В нашій групі дітям допоможуть виправити вади мовлення, забезпечать гармонійний розвиток, сформують механізм соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життя серед незнайомих людей.
Щоб спілкування кожної дитини було зрозумілим, повноцінним, а мовлення чітким та правильним в групі працює логопед. Ігри – заняття проводяться в логопедичному кабінеті, де створені умови для організації корекційно – розвивальної роботи.

   Вихователь               

Кравчук Людмила Миколаївна

Освіта: повна вища

( ЖДПІ ім. І. Франка)      

кваліфікаційна категорія: вища

 педагогічне звання: вихователь -методист;

стаж: 34 роки.

Вихователь

  Дем’янець Світлана Миколаївна.

Освіта: повна вища 

(ЖДПУ ім. І.Франка)    

кваліфікаційна категорія: вища

стаж: 21 рік.

Вчитель-логопед

Нестерова Валентина Андріївна.

Освіта: повна вища 

( ЖДПІ ім. І.Франка) 

кваліфікаційна категорія: вища

звання: вчитель-методист

 стаж:  35 років.

Помічник вихователя

Абдуліна Світлана Миколаївна.

Стаж :  18 років.

           СТОРІНКИ НАШОГО ЖИТТЯ

    Протягом осені діти ознайомились із деревами та кущами, які ростуть в нашій місцевості та осінніми змінами, які з ними відбуваються. А також вчилися розпізнавати комах, птахів та вчились про них розповідати.

На прогулянках спостерігали за осінніми змінами в стані дерев та кущів, збирали насіння із квітучих однорічників. Нарешті дочекалися квітування хризантем – квітів короткого світлового дня, милувалися ними і насолоджувались неповторним ароматом.

13 листопада 2018 року в нашій групі відбулося  навчально-ігрове заняття «Осінь в гості завітала». На свято до дітей завітали: дівчинка Осінь, хлопчик Дощик, осінні місяці. Діти перетворювались в овочі, фрукти, гриби, розповідали вірші, співали пісні, танцювали з листочками,  грали в ігри: «Звари борщ та компот», «Через калюжку перестрибни – слово дію назви», «Крапельки збери – осінь похвали», «Листочки до дерева підбери». Діти в ігровій композиції «Я у ліс піду і грибочок знайду» визначали лише їстівні гриби. Всім було весело і цікаво!

Новий 2019 рік в нашій групі.

Всі ми, і вихователі, і музкерівник, і батьки  щосили намагалися створити для малюків чарівну новорічну атмосферу, адже дитинство – пора чудес і виконання найзаповітніших бажань.

Щоб дітям сподобався і надовго запам’ятався цей день, ми  склали оригінальний сценарій свята на Новий рік, включивши в нього захоплюючі конкурси, ігри та сценки. Продумали все, щоб кожному з дітей дісталася та чи інша роль, і він обов’язково був би задіяний в одному із заходів свята.

Всі діти нашої групи  дуже чекали  новорічних свят. Вони заздалегідь готувалися до них, вчили танці і пісні, вивчали святкові вірші про зиму, Новий рік, і з нетерпінням передчували зустріч з Дідом Морозом.

А мами готували  для своїх дітей цікаві, гарні, новорічні костюми.

У залі діти співали  багато веселих зимових пісень, танцювали і водили хороводи навколо ошатної ялинки. Хлопчики і дівчатка на новорічному ранку приємно здивували і дуже порадували своїми цікавими виступами батьків, які прийшли подивитися на своїх дітей.

Звичайно ж сценарій дитячого новорічного ранку не може обійтися без очікуваної всіма дітьми появи Діда Мороза та Зими. Діти завжди з нетерпінням чекають цих казкових персонажів. Всім дуже сподобалась гра «Сніжки» із Зимою, під час якої вони кидали  по черзі сніжок з вати у великий казан та гра «Знайди рукавичку» з Дідом Морозом.

Казкові гості  з’явилися не тільки для того, щоб роздати подарунки, вони  привітали всіх з прийдешнім святом, подивилися підготовлені виступи дітей, погралися з ними,  і звичайно, сфотографувалися з дітьми та їх батьками  на згадку.

 

 

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ВОДИ

22 березня в нашій логопедичній групі №2 «Пізнайко» відзначили «Всесвітній день води».

Вода є джерелом для життядля всієї флори та фауни на нашій планеті.

Щоб донести до дітей знання про властивості води та її значення у природі, у групі було організовано і проведено тематичне заняття. На ньому ми пригадали у якому стані може бути вода у природному середовищі, діти розгадували загадки, читали вірші про воду  та розглядали картинки кількох станів води ( сніг, крига, вода у рідкому стані, вода у вигляді пари).  На занятті розглядали  території на планеті Земля, на яких недостатня  кількість води.

Спираючись на фото, дітям було повідомлено про шкоду людини для води. Завдяки проблемним запитанням діти зробили самостійно висновки, що людині потрібно робити для збереження кількості та чистоти води.

Звичайно, жодне заняття не обходиться без гри. Це справді дуже весело, а головне корисно. В грі «Добрий дощик» «хмаринка» роздала діткам чарівні краплинки, які нагадали їм про користь води в природі. Дітям сподобалась рухлива гра «Струмочок», «Сонечко і дощик».

Батьки теж долучилися до свята. Разом з дітками в групі була створена галерея малюнків «Вода – наш скарб».

Сподіваємось, що в сердечках наших вихованців поселилося ще більше любові та бережливого ставлення до навколишнього середовища.

ДЕНЬ ВИШИВАНКИ

«Вишиванка – символ Батьківщини,
Дзеркало народної душі,
В колисанці купані хвилини,
Світло і тривоги у вірші»

В нашій групі 16 травня пройшов День Вишиванки!  

 День української вишиванки – це свято, яке об’єднує кожного українця – від дитини до дорослого. В цей день всі ми радіємо, що маємо змогу сповідувати і захищати своє, українське, вічне.

Піснею, віршем, танцями – всі ми об’єднуємося і зберігаємо традиції українського народу, традиції створення вишитого вбрання.

Діти у нашый группы  вже знають символи і традиції своєї держави и пишаються тим, що вони – українці!

 

Тиждень безпеки.

З 13.05 по 17.05 в нашому ЖЦРД в групі «Пізнайко» пройшов Тиждень безпеки , головною метою якого було поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя у надзвичайних ситуаціях. Завдання дорослих — педагогів і батьків — не залякувати дітей, а, користуючись їх природною допитливістю, навчити правил поведінки, не забороняти або приховувати небезпечні предмети і речі, а в ґрунтовній, цікавій, пояснювальній роботі вчити правильно користуватися ними. Тому, ми добирали такі форми і методи роботи, які дозволили б відчути дитині не лише цінність свого життя та здоров’я, а й свої можливості у зміцненні та збереженні його, умінні діяти у небезпечних ситуаціях.

Щоденно проводились спостереження, бесіди, заняття, дидактичні ігри, обговорення ситуацій, вікторини, сюжетно-рольові ігри, спортивні розваги, дослідницька та практична діяльність.

В роздягальні ми  підготували рекомендації, поради батькам, проводили різні види просвітницької роботи з питань БЖД.

В ході проведення Тижня безпеки в гості до дошкільнят були запрошені працівники МВС. Наші  дошкільники  оглянули пожежну машину, познайомились з працівниками служби МНС, які з задоволенням продемонстрували дітям свої професійні навички, ознайомили з роботою пожежної машини, різними видами спецодягу, показали роботу пожежного крану та закликали дітей до обережного поводження з вогнем.

 Тема безпеки життєдіяльності дитини невичерпна. Вона не обмежена Тижнем безпеки, а повинна звучати постійно. І ті зерна знань, умінь і навичок, які закладаються дітям сьогодні обов’язково знадобляться їм в майбутньому.

Спадщина Василя Сухомлинського –

невичерпне джерело морально-етичного виховання дітей

Девізом роботи є : «Виховувати серцем, через серце, для серця», адже найкращі людські почуття – любов, дружба, взаємоповага, доброзичливість, відвертість – йдуть від серця. Тож цей напрям роботи з дітьми можна визначити трьома словами: відчувати, пізнавати, творити.

       Дитинство – яскрава, неповторна сторінка в житті кожної людини, а дитячий садок – це той світ, в якому дитина проживає найважливіший період свого розвитку, і від того, хто буде поряд із нею, яким буде зміст її виховання, що буде використовуватись для її розвитку, залежить не лише майбутнє дитини, а й майбутнє родини, майбутнє країни, майбутнє народу.  Діти живуть своїми уявленнями про добро і зло, про гарне і погане, у них свої критерії краси, у них навіть свій вимір часу: в дитинстві день здається роком, а рік – вічністю. Щоб мати доступ у цей казковий палац, ім’я якому Дитинство, педагог повинен перевтілитися, стати в якійсь мірі дитиною – тільки за цієї умови йому буде доступна мудра влада над людиною-дитиною.

А літературна спадщина В. Сухомлинського є незаперечною універсальною скарбницею для використання у роботі з дітьми. Вона пронизана ідеєю гуманізму, людяності, доброчинності, любові. За допомогою його художнього слова можна доторкнутися до найтонших струн дитячої душі, зародити в ній любов до прекрасного.    

Твори Василя Сухомлинського стали незамінними в роботі, адже вони спонукають розум і почуття кожної дитини до аналізування вчинків літературних персонажів, викликають бажання їх наслідувати, або, навпаки, чинити по-іншому, збагачують лексику дітей, розвивають уміння вільно висловлювати свої думки. Провідні ідеї педагога дають підстави стверджувати, що ростити дитину можна лише з розумінням, любов’ю та чуйністю.  Дитяче серденько легко поранити, складно потім заживити рану. Дитина чутлива до добра і зла, до правди і неправди, і найголовніше, що слід утвердити в душі дитини, – це віра. Тепло свого серця дитина віддає тій людині, яка розуміє, співчуває їй. Дитяче серденько розкривається тоді, коли ми обережно, лагідно доторкаємось до нього, оберігаємо його. Що ближче ми приймаємо до серця радощі й горе, то довірливіше відкриває дитина перед нами свої таємниці, частіше звертається до нас за порадою. Сутність гуманістичної педагогіки Василя Сухомлинського в тому, щоб навчати дитину бачити, розуміти, відчувати серцем людей.

      В. Сухомлинський надавав великого значення сім’ї у вихованні дитини, прикладу батьків та вихованню в дітей любові і поваги до батьків. Дитина починає пізнавати світ з матері і батька. З того, як говорить мати з дитиною, як ставиться батько до матері. З цього всього і складаються перші уявлення про добро і зло.                                                                                                                      

Щоб виховати повагу до батька і матері, треба вчити дітей бути добрими сином і донькою своїх батьків. Турбота про родинну злагоду, про радість і щастя батьків має стати її головним прагненням. Саме ця тонка філософія  для дітей і дорослих присутня у його літературних творах: казках, оповіданнях.

На тему ” Рід, родина” можна використовувати такі твори В. Сухомлинського: “Стара-стара вишня”, ” Колиска”, ” Поздоровляємо”, ” Тихо, тихо, бабуся відпочиває”, ” Сьома дочка”, ” Материнське щастя”, ” Старий пень”, ” Святковий обід” та інші.

  Другою провідною лінією у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського є виховання у дітей любові до Батьківщини – це виховання любові до сім’ї, до міста чи села, в якому народився, до рідної української мови, до природи рідного краю.

  Він зазначав: “Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у що вкладає частку своєї душі”. У нього такі казка та оповідання про природу, що від них не може відірватися й дорослий, читаючи їх, а не тільки діти. Наскільки спокійно, точно, невимушено ведеться в них мова про красу рідного краю, що діти, навіть не задумуючись, отримують знання, переживають почуття, запам’ятовують чудові українські слова-назви всього чарівного. Для виховання у дошкільнят любові до Батьківщини можна використовувати  такі твори В.Сухомлинського: ” Бабусин рушник”,   ” Відлітають лебеді”,  ” А що там за лісом?”, ” Про що ж тепер щебечуть ластівки?”, ” Мені захотілось додому”,   ” Найважчий урок”, ” Деркач і Кріт”,  ” Червоні маки за хатою”, ” Бо за морем – чужина”, ” Старий і ластівка”,  ” Синій світ”, ” Вічна тополя”, ” А пісня жива”, ” Соловей і Жук”, ” Не забувай про джерело”, ” Який слід повинна залишити людина на землі?”, ” Дятел і дівчинка” тощо.

     У творах В. О. Сухомлинського не все просто і ясно дається дітям на тарілочці, а в нього і багато логічних питань, фраз,  що змушує дитину невимушено  шукати відповіді на них. Чому це так? Бо цікаво, доступно і написано з любов’ю.   Діти з допомогою казок і оповідань  В.Сухомлинського вчаться аналізувати, порівнювати, синтезувати, робити узагальнення і висновки. Це багатий ґрунт для плідної праці педагога і дітей.

Я у своїй роботі використовую педагогічні ідеї, літературну спадщину В. О. Сухомлинського для всіх ліній розвитку та виховання своїх маленьких ” чомучок”. За допомогою його творів, ми пізнаємо ще глибше свою Україну, вчимося сильніше любити і поважати свою родину.

         Працюючи з дітьми варто робити радісним кожен день їхнього життя, прагнути передати їм тепло й любов свого серця, доброту душі. Намагатися кожний день зробити неповторним, наповненим цікавими формами роботи, як-от:

·       читання та обговорення художніх творів, казок;                 

·        інсценування творів Василя Сухомлинського;

·        поетична творчість дітей – складання розповідей та казок;

·        ігри-емпатії, ігри-драматизації;

·        бесіди на морально-етичні теми.

Наші діти  проявляють  любов і повагу до батьків, близьких людей, усвідомлюють відмінність між добром і злом, пояснюють  свої вчинки, схвалюють  або засуджують їх;  визнають  свою провину, уникають  конфліктів, допомагають батькам, тощо.

Я переконана в тому, що в творах знайшли своє предметне відображення низка надзвичайно актуальних в усі часи проблем морального виховання, які заслуговують на творчу реалізацію сучасними педагогами.

Галерея зображень
error: Content is protected !!