Група ЗПР № 1″ Соняшник “

12.Вер.2018
Група ЗПР № 1″ Соняшник “

  В нашій групі виховуються дошкільнята із затримкою психічного розвитку.

Це діти з особливими потребами, вони потребують особливої уваги, турботи з боку дорослих: вихователів і в першу чергу батьків, які вчасно повинні помітити будь-які відхилення в поведінці та розвитку дітей та негайно звернутися до спеціалістів.

     Проблема виховання та навчання дітей із затримкою психічного розвитку є дуже актуальною. Затримка психічного розвитку – це сповільнення темпів психічного розвитку внаслідок функціонального пошкодження кори головного мозку. ЗПР – недолік не так яскраво виражений зовні, найбільш яскраво він проявляється під час навчально-виховного процесу.

     У дитини настає тимчасова недостатність інтелектуальних функцій, тобто знижується не інтелект дитини, а його продуктивність внаслідок порушення пам’яті, уваги, працездатності, зниження пізнавальної активності дитини.

     Причин затримки психічного розвитку у дітей багато і часто вони поєднуються, поглиблюючи одна одну. Суттєву роль в затримці психічного розвитку дитини можуть відігравати і спадковість, і несприятливі умови виховання та тривалі захворювання в ранньому віці, які виснажують малюка, а найчастіше – недоліки у функціонуванні головного мозку, пов’язані з різними ураженнями його під час утробного розвитку, внаслідок патології пологів, травм. Протягом перших років життя дитини до затримки психічного розвитку можуть призвести захворювання на менінгіт, енцефаліт, тривала та тяжка дизентерія, травми головного мозку.

     Зарахування дитини до категорії ЗПР відбувається на основі виявлення особливостей її пізнавальної діяльності та можливості сприймати інформацію,

аналізувати та синтезувати цю інформацію, узагальнювати, запам’ятовувати та відтворювати набуті знання в повсякденному житті та під час проблемних ситуацій.

     Обстеження дітей здійснюється кваліфікованими спеціалістами медико-психолого-педагогічної комісії. Саме за витягом з протоколу цієї комісії відбувається зарахування дітей до нашої групи ЗПР.

     Таких особливих та неповторних дітей з особливою увагою та теплотою, з розумінням та бажанням допомогти зустрічають в нашій групі кваліфіковані спеціалісти, а саме:

 

 

 

Вихователь 

Приходченко Тетяна Володимирівна  

освіта повна вища

( ЖДПІ ім. І.Франка )

кваліфакаційна категорія : спеціаліст вищої категорії

педагогічне звання :” вихователь- методист “

стаж роботи – 31 рік

                                   

 

 

Вихователь

Шевель Таісія Іванівна

освіта повна вища

( ЖДПІ ім. І.Франка )

кваліфакаційна категорія : спеціаліст вищої категорії

педагогічне звання :” вихователь- методист “

стаж роботи – 37 рік

 

Помічник вихователя 

Іванова Валентина Прокопівна

стаж роботи – 42 роки

 

     В нашій групі створені всі необхідні умови для того, щоб діти почували себе комфортно, створена необхідна навчально-дидактична база , предметно-ігрове  та розвивальне середовище для повноцінного розвитку та виховання дітей з особливими потребами. Ми завжди знаходимо індивідуальний підхід до кожного вихованця групи, аби перебування в нашій групі було для дитини комфортним та сповненим піклування, любові та домашнього затишку і тепла.  

 

 

Вчитель-дефектолог 

Ступенько Олена Леонідівна

 

освіта : повна вища 

( Київський педагогічний університет ім. Драгоманова )

кваліфікаційна категорія : спеціаліст вищої категорії

педагогічне звання : вчитель- методист

стаж роботи : 28 років

          Життєве кредо: Людина віддзеркалюєтья у своїх вчинках.

                                  Педагогічне кредо: У кожній дитині є сонце, тільки дозвольте йому світити.

Основні напрями роботи вчителя-дефектолога:

  • налагодження контакту з дитиною;
  • розвиток пізнавальної сфери;
  • збагачення сенсорного досвіду за допомогою зорових, слухових, дотикових відчуттів;
  • розвиток психічних процесів: мислення, уваги, уяви, пам’яті;
  • формування мовленнєвої компетентності дитини;
  • виховання базових якостей особистості.

Метою спеціального навчання і виховання дітей із затримкою психічного розвитку дошкільного віку є корекційний розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер, розвиток психічних процесів, позитивних якостей особистості, щоб дало можливість в подальшому навчатися дитині в ЗОШ.

Саме за умови раннього корекційного впливу можливе суттєве підвищення рівня інтелектуального розвитку дитини. Реалізація цих завдань потребує певних умов:

  • застосування індивідуального підходу (на індивідуальних та підгрупових заняттях);
  • зорієнтованості розвивально-виховного процесу на індивідуальні та вікові особливості дитини.

Кінезіологічні вправи.

                                                                                                                                               (  з досвіду роботи вихователя  Приходченко Т.В. )                                                                       

 

Шукаючи нові шляхи подолання затримки психічного розвитку у дітей, ми вирішили в цьому навчальному році  при організації освіт нього процесу в нашій групі особливу увагу приділити кінезіологіч ним вправам.

Кінезіологія – наука про розвиток головного мозку через рух. Вона існує вже двісті років і використовується у всьому світі. Кінезіологічні вправи – це комплекс рухів, які дозволяють активізувати міжпівкулькову дію. Кінезіологічними рухами користувалися Гіппократ і Аристотель.

– Засновник учення «освітня кінезіологія» доктор філософії Пол Деннісон. Разом зі своєю дружиною Гейл виявили величезні можливості природних фізичних рухів, які можуть бути використані для успішного розвитку і навчання як дитини, так і дорослого.

–  Кінезіологічні вправи розвивають мозолисте тіло, підвищують стрессостійкість, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті і уваги, полегшують процес читання і письма.

Аби вправляти дітей в умінні діяти одночасно двома руками, ми ви користовуємо кінезіологічні дошки:

Подобається дітям малювати одночасно двома руками, використо вуючи спеціальні трафарети:

 Кінезіологічні вправи виконуємо в пісочній країні:

Кінезіологічні вправи ми вдало поєднуємо з пальчиковими іграми, розроблено систему пальчикових ігор відповідно до тематичних циклів

Кінезіологічні вправи ми також включаємо  до фізхвилинок та гімнастики пробудження:

«Гімнастика мозку» нагадує звичайну зарядку і проста у виконанні.До вашої уваги комплекс кінезіологічних вправ, які можна виконувати всій родині разом. Він увібрав в собі перехресно – латеральні рухи («Ножиці», «Поза Наполеона», «Ніс – вухо»), які  налагоджують комунікативні зв’язки між півкулями і окремими областями головного мозку та створюють нові нейронні зв’язки і зміцнюють що вже є. «Кнопки мозку» – підвищують життєвий тонус організму, оптимізують процес навчання. Вправи для подолання стресових  реакцій. Вправи, направлені на поліпшення вербальної пам’яті і уваги.

 

Ранок знову наступає,
На зарядку всіх скликає.
Деннісон говорить нам,
Є чудовий комплекс вправ.

Для розминки зробим всі,
Гарну вправу «ножиці».

Щоб зв’язок півкульок мати,
Треба ручками махати.
«Ножиці» – перехресні рухи руками перед собою, міняючи праву і ліву руки.

Тато наш завжди поважний,
Вправу робить він уважно.
Вправа ця «Наполеон»,

Задає йому цей тон.
«Поза Наполеона» – обхватити себе руками, міняючи то праву, то ліву руки у верхньому і нижньому положенні.

Щоб емоції владнати,
Маму будемо навчати.
Треба взяти вушко й ніс,

Плесніть всі в долоні – please!
«Ніс – вухо – плеснути в долоні» – права рука торкається носа, ліва – правого вуха, плеснути в долоні, потім поміняти рук

Якщо будем йти рухливо,                                   
Піднімаючи коліна,
І руками їх торкатись,

                                          Мозок буде наповнятись.                                  
Енергетика це зветься,
Гарно з нею нам живеться.
Правий лікоть торкається лівого коліна і навпаки; правий лікоть торкається правого коліна і навпаки;
Права долоня торкається лівого коліна і навпаки, права долоня торкається правого коліна і навпаки;

На відмінно щоб навчатись,
Будем «кнопок мозоку» ми торкатись.

Ліва ручка поміж ребер,
Ну а права на пупочку,
Потім руки помінялись,
Натискаєм на ті ж точки.
Уявити в правій руці м’ячик, поставити руку навколо пупка (великий палець над пупком), лівою рукою масажувати ямки під ключицями, кінчик язика притиснути до піднебіння. Знаходитися в такому положенні 2 хв.

Дуже важно у навчанні,
Мати нам увагу й пам’ять.

Треба вушка потягнути
Покрутити і загнути
Ростягування вушних раковин.

Зір хороший треба мати,
Щоби правильно писати.
Крутим «вісімку» руками,

Спробуй це ти разом з нами.
Ліниві 8 для очей – витягнути великий палець правої руки і описувати в повітрі лежачу 8. Потом витягнути великий палець лівої руки і описувати лежачу 8.
Далі витягнути обидва великі пальці і описувати лежачу 8. Під час цих вправ очима стежити за пальцями, не повертаючи голови.

Подолати стрес в житті,
Допоможуть вправи ці.
Трем долоньки, потепліли,
Потім лоба ми закрили.

Тягнем шкіру догори,
Всі зробили, молодці!
Потерти руки, приставити їх до лоба над бровами і злегка піднімати шкіру вгору. В цей час думати про хороше. Позитивні образи поступають відразу в підсвідомість. Цю вправу рекомендовано виконувати, якщо захочете запам’ятати правила.

 

Це дуже продуктивні вправи. Вони прості і зрозумілі. А люди, які систематично виконують їх в спокійній обстановці, відчувають себе набагато здоровішими і щасливішими.

 

                                      

Галерея зображень
error: Content is protected !!